למה עסקים רוכשים ציוד, תוכנות, רכיבים ושירותים מספקים שונים ומשלמים ביוקר לכל ספק ציוד וספק שירותי תקשורת בנפרד? הגיעה העת להשתחרר מהפלונטר!
הקדמה
תופעת ה- All-In-One בעולם התקשורת החלה רק בתקופה האחרונה. השוק הישראלי, באיחור לא מוסבר, מגיע עתה לתחום הזה. אולם, זה בדיוק בזמן המתאים - בטרם תחילת תקופת מיתון (על תובנות נוספות לחסכון בהוצאות התקשורת - בטור "בחזית הידע" במידעון זה).
חברות ענק כמו סיסקו, נורטל, מיקרוסופט, אודיו-קודס ועוד, מציגות מוצרים של All-In-One בעיקר תחת המעטפת של Converged Networks (רשתות מאוחדות). לא תמיד עונה הפתרון להגדרה של All-In-One ויש לצרף לפתרון הזה עוד מרכיבים כדי שיהיה פתרון מלא. גם בשוק המקומי שלנו יש בתחום זה נוכחות של חברת ITS-Telecom עם מוצר ה- Connecto פרי פיתוח שלה. בשלב זה, מוצרי All-In-One נתפסים כמיועדים יותר לשוק ה- SMB. אולם, אין כל סיבה מדוע עסקים וארגונים גדולים- Enterprise לא יאמצו גישה זו ויחלו לאמץ אותה, במיוחד בארגונים מבוזרים.
מדובר בחלק מתהליך רחב שיש לו 2 מאפיינים בולטים:
א. מיזוג רשתות קצה לקצה. רשת הטלפוניה ורשת ה- IT מתמזגות לא רק ברמת הארגון פנימה. זה קורה גם אצל ספק התקשורת. הגבול בין ה- LAN ל- WAN ייעלם. כך, ניתן לקבל למשל חיבורי אתרנט ג?יגהביט אתרנט עד 10 ג?יגהביט אתרנט (ובקרוב 40 ג?יגה) קצה לקצה, בין כל הסניפים של הארגון, בארץ ובעולם, ללא צורך בכל המרות או מתגים יקרים בנקודות החיבור לרשת הציבורית. כל המתחרות בעלות תשתיות סיבים בישראל, סלקום, פרטנר, הוט ובזק, מציעות זה מכבר שירותי קישור באתרנט ישיר. יש לפחות בנק אחד ועוד כמה גופים גדולים שחיברו סניפים ב- 10 ג?יגה קצה לקצה.
ב. מיזוג הרשתות יוביל להטמעת התקשורת כחלק מה- IT הארגוני. התקשורת תהפוך ליישום אחד מני רבים בעולם ה- IT. הנטייה היא ללכת לשילוב של התקשורת בתוך מערכות ה- IT לרבות ה- ERP הארגוני. פתרונות חדשים כמו אלו של מייקרוסופט בשם OCS-2007 - Office Communication Server 2007, או לחילופין פתרונות של קוד פתוח בתקשורת - אסטריסק (Asterisk), יהפכו תוך פחות מ- 3 שנים למקובלים ולמובילים במגזר הארגוני. תהינה לכך השלכות על המבנה הארגוני של התקשורת והעוסקים בה בתוך הארגונים. ניתן למצוא כאן שילובים מעניינים, למשל של מייקרוסופט עם נורטל, כולל פתרונות המכוונים ל- SMB.
מה זה All-In-One?
מוצר All-In-One הוא בדיוק כשמו. מדובר במוצר אחד, יחסית קטן, שמותקן בעסק ומשלב בתוכו מבחר פתרונות עם מבחר ממשקים: מרכזיית IP מלאה, שמתחברת לכל סוגי הטלפונים הנייחים והניידים, שירותי IVR ו- CRM מלאים, Unified Messaging, נתב לכל יישומי ה- Data, נתב אבטחה מלא, ממיר סלולארי-VoIP , תקשורת WiFi וקישור לכל יישומי האינטרנט, מבחר ממשקים: לערוץ הסלולארי בכל שיטה ודור (כיום, עד דור 3.5), לקווי בזק (PSTN), ל-DSL, לכבלים ול- WiMAX , הכול במארז אחד אינטגרטיבי, עם שדרוג ותחזוקה מרחוק.
כל השיחות הנכנסות והיוצאות וכל תעבורת ה-Data והאינטרנט עוברות מעתה דרך המוצר אל הרשתות הסלולאריות, הקווית או האלחוטית, ומשם אל ספק יחידי, המפעיל הסלולארי או הקווי. לעסקים הבינוניים, מציע פתרון זה יתרונות רבים. קופסה אחת מחליפה את כל ציודי התקשורת המשרדיים, מרכזייה, נתבים, חומות אש, מתגים למינם ועוד. היא מבטלת את המשאבים בתחזוקת רשתות תקשורת נפרדות, ואת התמיכה הטכנית הנחוצה ממספר ספקים. הקופסה מאפשרת הוזלה בהוצאות התקשורת על ידי יכולת המרה גמישה של שיחות לכל טכנולוגיה, סלולארית, קווית או VoIP. היא מאפשרת מעבר קל לעולם תקשורת ה-IP עם הציוד הקיים וכמובן, יתרונות של רשת אחת, ספק אחד, חשבון אחד, תמיכה אחת, ומקור אחד לכל הפניות.
יש כאן ללקוח יכולת להסטת שיחות סלולר לשיחות קוויות (חיסכון ממוצע של 30% בשיחות מקומיות ועד 80% בשיחות בינלאומיות ב- Roaming), ע"י שימוש ביכולות כמו Call Through וב- FMC - Fixed Mobile Convergence. מדובר במעבר קל וזול להפליא לעולם ה- IP עם שילוב SIP ושילוב יכולות עתידיות (כמו FMC, Femtocell ו- WiMAX, וכמובן ברשת NGN).
מי מפתח פתרונות כאלו בעולם?
חברות כמו: IBM, סיסקו, HP, SUN, Mitel, אוויה, NEC, נורטל, אודיו-קודס, סימנס ועוד, עובדות ומפתחות זה מכבר פתרונות All-In-One. כבר בשנת 2007 השיקה חברת IBM מוצר בשם Mobile IP Communication - IPC, שמיועד לארגונים גדולים, ושנבנה כבר בתפיסה של All-In-One.
יודגש, שמוצר התוכנה החדש - OCS-2007 של מיקרוסופט נועד להיות פלטפורמת תקשורת All-In-One מרגע התקנתו. חברות רבות בעולם החלו לפתח מוצרים בכיוון הזה בעקבות הדחיפה של מיקרוסופט, כולל אודיו-קודס הישראלית וחברות נוספות.
חברת הזנק מובילה בעולם בתחום פתרונות All-In-One משולבי סלולר היא Telepo השוודית, שמספקת תוכנה למוצרי All-In-One, שיצאו או יוצאים לשוק מתוצרת IBM, SUN, פוג?יטסו, ועוד, ובשת"פ עם יצרניות סלולר מובילות כמו נוקיה ואריקסון. חלק ממפעילות הסלולר בסקנדינביה החלו לנסות ולהטמיע מוצרים של Telepo (בשילוב חומרה מספקים שונים) אצל הלקוחות הגדולים שלהם. חברת הזנק נוספת, שפועלת בתחום זה ודי בהצלחה, היא DiVitas Networks האמריקאית, שפועלת בשת"פ עם אוויה, סיסקו, מוטורולה, נוקיה, מיקרוסופט ועוד, לפתרון הקרוי DiVitas Mobile Unified Communication. חברה נוספת היא Sutus הקנדית, המספקת פתרון All-In-One למגזר ה- SMB, עם הצלחה די יפה מייד עם כניסתה לשוק צפון אמריקה (בתחילת 2008). זאת, בשת"פ עם חברת פוליקום (Polycom). מוצרי All-In-One, שכוללים סלולר שיש בשוק העולמי מכוונים לארגונים גדולים עד בינוניים ולא לשוק ה- SMB ומטה, כמו שהנושא נתפס בשוק המקומי שלנו.
לסיכום
מדובר במוצר ייחודי וחדשני המתאים לאוכלוסיית העסקים והארגונים. כפי שהצגנו, מומלץ לבחון מה הפתרון המתאים לכל עסק, לאור התחרות המתפתחת בין היצרנים והספקים השונים. על פי סקר שערכה אגינקס, מעוניינים הלקוחות בקבלת שירותי תקשורת מגורם מרכזי אחד, מול פיצול השירותים ממספר ספקים כמו שקיים היום.
Telecom Experts - הוקמה ע"י מהנדסים מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב במטרה לעזור לעסקים בצמצום והתייעלות הוצאות התקשורת.כאן תמצאו פתרונות יעילים ופשוטים לשירותים רבים שיחסכו בהוצאות התקשורת והמחשוב של העסק שלכם. שירות חיסכון לקוחות פלאפון. שירות חיסכון לקוחות סלקום. שירות חיסכון לקוחות אורנג'.
הקדמה
תופעת ה- All-In-One בעולם התקשורת החלה רק בתקופה האחרונה. השוק הישראלי, באיחור לא מוסבר, מגיע עתה לתחום הזה. אולם, זה בדיוק בזמן המתאים - בטרם תחילת תקופת מיתון (על תובנות נוספות לחסכון בהוצאות התקשורת - בטור "בחזית הידע" במידעון זה).
חברות ענק כמו סיסקו, נורטל, מיקרוסופט, אודיו-קודס ועוד, מציגות מוצרים של All-In-One בעיקר תחת המעטפת של Converged Networks (רשתות מאוחדות). לא תמיד עונה הפתרון להגדרה של All-In-One ויש לצרף לפתרון הזה עוד מרכיבים כדי שיהיה פתרון מלא. גם בשוק המקומי שלנו יש בתחום זה נוכחות של חברת ITS-Telecom עם מוצר ה- Connecto פרי פיתוח שלה. בשלב זה, מוצרי All-In-One נתפסים כמיועדים יותר לשוק ה- SMB. אולם, אין כל סיבה מדוע עסקים וארגונים גדולים- Enterprise לא יאמצו גישה זו ויחלו לאמץ אותה, במיוחד בארגונים מבוזרים.
מדובר בחלק מתהליך רחב שיש לו 2 מאפיינים בולטים:
א. מיזוג רשתות קצה לקצה. רשת הטלפוניה ורשת ה- IT מתמזגות לא רק ברמת הארגון פנימה. זה קורה גם אצל ספק התקשורת. הגבול בין ה- LAN ל- WAN ייעלם. כך, ניתן לקבל למשל חיבורי אתרנט ג?יגהביט אתרנט עד 10 ג?יגהביט אתרנט (ובקרוב 40 ג?יגה) קצה לקצה, בין כל הסניפים של הארגון, בארץ ובעולם, ללא צורך בכל המרות או מתגים יקרים בנקודות החיבור לרשת הציבורית. כל המתחרות בעלות תשתיות סיבים בישראל, סלקום, פרטנר, הוט ובזק, מציעות זה מכבר שירותי קישור באתרנט ישיר. יש לפחות בנק אחד ועוד כמה גופים גדולים שחיברו סניפים ב- 10 ג?יגה קצה לקצה.
ב. מיזוג הרשתות יוביל להטמעת התקשורת כחלק מה- IT הארגוני. התקשורת תהפוך ליישום אחד מני רבים בעולם ה- IT. הנטייה היא ללכת לשילוב של התקשורת בתוך מערכות ה- IT לרבות ה- ERP הארגוני. פתרונות חדשים כמו אלו של מייקרוסופט בשם OCS-2007 - Office Communication Server 2007, או לחילופין פתרונות של קוד פתוח בתקשורת - אסטריסק (Asterisk), יהפכו תוך פחות מ- 3 שנים למקובלים ולמובילים במגזר הארגוני. תהינה לכך השלכות על המבנה הארגוני של התקשורת והעוסקים בה בתוך הארגונים. ניתן למצוא כאן שילובים מעניינים, למשל של מייקרוסופט עם נורטל, כולל פתרונות המכוונים ל- SMB.
מה זה All-In-One?
מוצר All-In-One הוא בדיוק כשמו. מדובר במוצר אחד, יחסית קטן, שמותקן בעסק ומשלב בתוכו מבחר פתרונות עם מבחר ממשקים: מרכזיית IP מלאה, שמתחברת לכל סוגי הטלפונים הנייחים והניידים, שירותי IVR ו- CRM מלאים, Unified Messaging, נתב לכל יישומי ה- Data, נתב אבטחה מלא, ממיר סלולארי-VoIP , תקשורת WiFi וקישור לכל יישומי האינטרנט, מבחר ממשקים: לערוץ הסלולארי בכל שיטה ודור (כיום, עד דור 3.5), לקווי בזק (PSTN), ל-DSL, לכבלים ול- WiMAX , הכול במארז אחד אינטגרטיבי, עם שדרוג ותחזוקה מרחוק.
כל השיחות הנכנסות והיוצאות וכל תעבורת ה-Data והאינטרנט עוברות מעתה דרך המוצר אל הרשתות הסלולאריות, הקווית או האלחוטית, ומשם אל ספק יחידי, המפעיל הסלולארי או הקווי. לעסקים הבינוניים, מציע פתרון זה יתרונות רבים. קופסה אחת מחליפה את כל ציודי התקשורת המשרדיים, מרכזייה, נתבים, חומות אש, מתגים למינם ועוד. היא מבטלת את המשאבים בתחזוקת רשתות תקשורת נפרדות, ואת התמיכה הטכנית הנחוצה ממספר ספקים. הקופסה מאפשרת הוזלה בהוצאות התקשורת על ידי יכולת המרה גמישה של שיחות לכל טכנולוגיה, סלולארית, קווית או VoIP. היא מאפשרת מעבר קל לעולם תקשורת ה-IP עם הציוד הקיים וכמובן, יתרונות של רשת אחת, ספק אחד, חשבון אחד, תמיכה אחת, ומקור אחד לכל הפניות.
יש כאן ללקוח יכולת להסטת שיחות סלולר לשיחות קוויות (חיסכון ממוצע של 30% בשיחות מקומיות ועד 80% בשיחות בינלאומיות ב- Roaming), ע"י שימוש ביכולות כמו Call Through וב- FMC - Fixed Mobile Convergence. מדובר במעבר קל וזול להפליא לעולם ה- IP עם שילוב SIP ושילוב יכולות עתידיות (כמו FMC, Femtocell ו- WiMAX, וכמובן ברשת NGN).
מי מפתח פתרונות כאלו בעולם?
חברות כמו: IBM, סיסקו, HP, SUN, Mitel, אוויה, NEC, נורטל, אודיו-קודס, סימנס ועוד, עובדות ומפתחות זה מכבר פתרונות All-In-One. כבר בשנת 2007 השיקה חברת IBM מוצר בשם Mobile IP Communication - IPC, שמיועד לארגונים גדולים, ושנבנה כבר בתפיסה של All-In-One.
יודגש, שמוצר התוכנה החדש - OCS-2007 של מיקרוסופט נועד להיות פלטפורמת תקשורת All-In-One מרגע התקנתו. חברות רבות בעולם החלו לפתח מוצרים בכיוון הזה בעקבות הדחיפה של מיקרוסופט, כולל אודיו-קודס הישראלית וחברות נוספות.
חברת הזנק מובילה בעולם בתחום פתרונות All-In-One משולבי סלולר היא Telepo השוודית, שמספקת תוכנה למוצרי All-In-One, שיצאו או יוצאים לשוק מתוצרת IBM, SUN, פוג?יטסו, ועוד, ובשת"פ עם יצרניות סלולר מובילות כמו נוקיה ואריקסון. חלק ממפעילות הסלולר בסקנדינביה החלו לנסות ולהטמיע מוצרים של Telepo (בשילוב חומרה מספקים שונים) אצל הלקוחות הגדולים שלהם. חברת הזנק נוספת, שפועלת בתחום זה ודי בהצלחה, היא DiVitas Networks האמריקאית, שפועלת בשת"פ עם אוויה, סיסקו, מוטורולה, נוקיה, מיקרוסופט ועוד, לפתרון הקרוי DiVitas Mobile Unified Communication. חברה נוספת היא Sutus הקנדית, המספקת פתרון All-In-One למגזר ה- SMB, עם הצלחה די יפה מייד עם כניסתה לשוק צפון אמריקה (בתחילת 2008). זאת, בשת"פ עם חברת פוליקום (Polycom). מוצרי All-In-One, שכוללים סלולר שיש בשוק העולמי מכוונים לארגונים גדולים עד בינוניים ולא לשוק ה- SMB ומטה, כמו שהנושא נתפס בשוק המקומי שלנו.
לסיכום
מדובר במוצר ייחודי וחדשני המתאים לאוכלוסיית העסקים והארגונים. כפי שהצגנו, מומלץ לבחון מה הפתרון המתאים לכל עסק, לאור התחרות המתפתחת בין היצרנים והספקים השונים. על פי סקר שערכה אגינקס, מעוניינים הלקוחות בקבלת שירותי תקשורת מגורם מרכזי אחד, מול פיצול השירותים ממספר ספקים כמו שקיים היום.
Telecom Experts - הוקמה ע"י מהנדסים מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב במטרה לעזור לעסקים בצמצום והתייעלות הוצאות התקשורת.כאן תמצאו פתרונות יעילים ופשוטים לשירותים רבים שיחסכו בהוצאות התקשורת והמחשוב של העסק שלכם. שירות חיסכון לקוחות פלאפון. שירות חיסכון לקוחות סלקום. שירות חיסכון לקוחות אורנג'.